TOP LIVE! ?

{{posts[currentVideoHeader].category_label}}

{{posts[currentVideoHeader].title}}

in riproduzione

L’evoluzione creatrice

The theme of this video is "transformation".
The life energy that flow through us (human and nature) and pushes us to transform matterial. Both working on the land and the creative intuition in digital work. Transformation in the cycling of time that goes on, beyond our life, and contain the meaning of our existence making us feel alive for an instant.

The stimulus for the realization of this video started from the observation of Vito Carta’s work that takes form in his artwork and in the realization of his house that is, effectively, a piece of work in itself.

The countryside context in the hills around Piacenza (60km southern of Milan) with the work of land and the house itself, built with stones and wood and “painted” by Vito, seems like the perfect elements to synthesize and enforce the transformation’s theme. An all in one that has is sequentiality, from the natural elements to the digital and that reduces the border between matter, objects and artwork.

A painted door, that during a particular moment of the day assumes a color and creates an intense atmosphere, is a simple door or a piece of artwork that transmits emotions?
A tractor that plough the land at the sunset is simply work the land or a meditation moment?

CREDITS:
Arist:
Vito Carta
vitocarta.it

Music:
Disabled emotions suite - Part 1
(Album Disabled emotions suite)
by: Zero-project
(powered by Jamendo)

Conception, shooting and editing by Max Borsani

Tech info:
Shot on Canon 600D (Rebel T3i)
Canon 17-55 2.8
Tokina 11-16 2.8
Glidecam HD 2000
Slider (DIY)

Il tema di questo video è la trasformazione.
l'energia vitale che ci invade (noi e la natura) e ci spinge a trasformare la materia, dalla lavorazione della terra all'intuizione creativa nel digitale.
La trasformazione nella ciclicità del tempo che avanza, al di là della nostra singola vita, e racchiude il senso della nostra esistenza facendoci sentire vivi per un'istante.

Lo stimolo per la realizzazione del video è partito dall'osservazione del lavoro dell'artista Vito Carta che prende forma nelle sue opere e nella realizzazione della sua casa che è, a tutti gli effetti, un'opera in sé.

Il contesto della campagna sui colli piacentini con la lavorazione della terra e la stessa casa costruita con pietre e legno e "dipinta" da Vito, mi sono sembrati elementi perfetti per sintetizzare e rafforzare il tema della trasformazione. Un tutt'uno che ha una sua sequenzialità, dagli elementi naturali al digitale e che riduce i confini tra materia, oggetti e opera.

Una porta dipinta che ad una certa ora del giorno assume un colore e crea un'atmosfera intensa, è una semplice porta o un'opera che trasmette emozioni? Un trattore che ara la terra al tramonto è un semplice lavorare la terra o un momento di meditazione?

Codice da Incorporare

Aggiungi questo video al tuo sito o al tuo blog